יום שלישי, 29 בספטמבר 2020

מדד מלניק למצב המשק עלה ב-0.6 אחוז בחודש אוגוסט

                                            עליית המדד משקפת התאוששות קלה בפעילות המגזר העסקי

                                                    ההתאוששות תיבלם בחדות עקב הסגר הנוכחי 

                                                                        (לנתונים לחץ כאן)

  לחץ על הגרף להגדלה


מדד מלניק למצב המשק עלה ב-0.6 אחוז בחודש אוגוסט 2020. עליית המדד משקפת התאוששות קלה בפעילות המגזר העסקי עם שחרור הסגר והחזרה החלקית של העובדים למקומות עבודתם. למרות ההתאוששות, נותרה רמת הפעילות ברמה נמוכה מאוד. מסתבר ששחרור הסגר כשלעצמו אינו מספיק לשיקום הפעילות, כל עוד אין פתרון לנוכחות הפנדמיה. אין ספק שהסגר עליו הוכרז במחצית השנייה של ספטמבר יקטע בחדות את ההתאוששות ואף ניתן לצפות שהפעילות הכלכלית תיבלם ותרד אף מעבר לירידה בסגר הראשון.

 

הערה סטטיסטית חשובה : בשל קשיים במדידה, לא פרסם הלמ"ס נתונים מנוכי עונתיות (לחודשים מארס עד יוני) לחלק ממדדי הפדיון של ענפי המשק. הנתונים בהם אנו משתמשים עבור האינדיקטור הנ"ל, מחושבים על בסיס הנתונים המקוריים, ללא ניכוי עונתיות, ועל מקדמי עונתיות של שלושת השנים האחרונות; מכאן שהם עלולים להשתנות לכשיפרסם הלמ"ס נתונים רשמיים.

 

רכיבי מדד אוגוסט כוללים: ירידה של 3.2% במדד הייצור התעשייתי בחודש יולי, לאחר עלייה של 2.4% בחודש יוני; עלייה של 1.3% בפדיון של ענפי המסחר והשירותים בחודש יולי לאחר עלייה של 5.8% בחודש יוני; ירידה של 1.4% במדד היבוא בחודש אוגוסט, לאחר עלייה של 2.8% בחודש יולי ועלייה של 11.4% במספר משרות השכירים בסקטור העסקי בחודש יוני, לאחר עלייה של 15.1% בחודש מאי.

 


 לחץ על הלוח להגדלה

 לחץ על הגרף להגדלה


אין תגובות: